måndag 11 december 2023

Vad gör jag för fel?

 Jag lyckas verkligen inte få till något vettigt fotgående på Vilde. Det är på den nivån att han inte kan hålla position eller fokus ens i några steg. Det mest frustrerande med det är att jag tycker att det var bättre för ca 4 månader sedan. Jag förstår inte vad jag gör för fel med honom. Tidigare hundar hade inte ett perfekt fotgående men helt okej så jag har ju kunnat lära ut det till flera hundar. Jag har tänkt mer på belönings placering och att belöna mer men det verkar inte hjälpa alls. Så frustrerande att inte hitta någon lösning. Funderar på att lägga ner träningen helt ett tag när det gäller fotgående men det lär inte heller lösa det. Jag får fortsätta fundera på en lösning.

Vi hade iallafall en trevlig promenad nyss där vi skrämde upp skogsfågel och Vilde såg rådjur eller älg som han tänkte dra efter. Duktig som han är avbröt han sin rusch efter vad det nu var när jag ropade. Att det var älg eller rådjur vet jag tack vare spåren jag såg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar