fredag 29 december 2023

11 månader

 Den lilla collien som inte är så liten längre växlar mellan att vara vettig och att skälla på snöhögar. Min känsla är att han är något senare i utvecklingen än mina tidigare hundar har varit. Nu är det svårt att avgöra om det även har att göra med att han har växt upp utan andra hundar. Jag tycker fortfarande att han är en lätt hund att ha att göra med men jag ser ändå fram emot att han blir lite mer vuxen. Ren lydnadsträning blir det inte mycket av för koncentrationsförmågan finns inte riktigt. Vilde är upptagen av dofter på promenader och ibland är det en utmaning att få någon kontakt med honom och andra gånger uppför han sig perfekt. Det är helt enkelt en period i hans utveckling när det mesta pendlar ordentligt. Jag börjar redan se fram emot en tid utan snö så det går att spåra, träna och förhoppningsvis hitta någon kurs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar