måndag 12 oktober 2020

Är jägarna korkade eller tror de att jag är korkad?

 

Lexus och Freyja ville inte vara med på bild så då blev det så här.
I dag när jag var ute med hundarna på lunchen så såg jag att några jägare hade dykt upp vid slakthallen. Jag frågade då om de hade jagat klart. Bra att veta så jag vet var jag kan gå. Svaret kom efter en liten stund och det var att de hade jagat klart för i dag. Att min fråga enbart rörde i dag tyckte jag var självklart men tydligen icke. Efter ytterligare en kort paus informerade mig en jägare om att de väntade där för att människor skulle komma med saker. Varför han inte sa älgar vet jag inte riktigt, kanske var det så illa att han inte trodde att jag visste om att de jagar älg. Att det är en slakthall går liksom inte att missa eftersom det ligger älghuvuden och klövar utanför. Jag gissar att han trodde att jag var fullständigt korkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar