lördag 13 juni 2020

Äntligen

Det är jag rätt säker på att hundarna tänkte i dag när de insåg att vi skulle åka någonstans. Det har varit dåligt med det en tid eftersom vi har pysslat med att få ordning i trädgården och det faktum att Lexus inte har rört sig bra. Han rör sig tyvärr inte än som han ska på ena bakbenet så därför har han fått en låg dos (dos för 4kg hund) antiinflammatoriskt och smärtstillande i två dagar. Lite bättre har det blivit, misstänker att hans mage inte kommer att klara mer än någon dag till med medicin så jag hoppas att det räcker. Problemet med Lexus är att det inte går att få honom att ta det lugnt i för många dagar. Kortare koppelpromenader gör att han drar i kopplet konstant och studsar runt inne så därför åkte vi iväg en stund i dag för lite simning.

Det var uppskattat kan jag lova. Lite vemodigt känns det med Lexus för det känns som om hans kropp fort har blivit sämre.

Något positivt finns det i trädgården nu och det är den här aklejan.
Vi har haft aklejor i många år nu men det har enbart varit i rosa eller röda toner så därför är det kul med en mörkare nu. Jag misstänker att den här kommer från frön som jag sådde för ca 4-5 år sedan men att något gjort att den inte grodde då utan tog tid på sig. Att jag tror det kommer sig av att jag tycker att den ser ut som en Mckana giant och så vitt jag vet så är det bara vi som har den sorten i trädgården så det är osannolikt att frön från någon annan tagit sig hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar