tisdag 5 mars 2019

Hemma igen

Jag kom hem i går och det går inte att komma ifrån att det var skönt att återvända till tystnaden. Lite funderar jag över om stadsarkitekten eller vem det nu är som beslutar om byggnation i Uppsala hatar natur. Det verkar nämligen som om målet är att bygga bort alla gröna områden som en gång fanns. Var det tidigare fanns luft mellan fastigheter har bostadshus vuxit upp som svampar och det är fult. Köpcentret Gränby har breddats åt alla kanter och det som tidigare var lite lantligt är det inte längre.


Får se om det finns någon natur kvar om fem år. I mina föräldrars trädgård hade snödroppar vaknat till liv.
Jag hade ett par trevliga dagar men det är skönt att vara tillbaka i lugnet igen. Hundarna blev glada över att jag kom hem och att mötas att glada odjur är alltid trevligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar