måndag 25 mars 2019

De växer

Vi kan låtsas att kopplingen till hundarna är att Freyja gillar att äta saker.

Plantorna i bakgrunden är chili, tomatplantor finns det också men inte i bild. Odlingslådan som syns är det bra fart i och jag är glad att alla sorter i den har kommit igång men det kommer även att ge mig problem. När jag köpte fröer för några månader sedan kunde jag inte låta bli att även köpa flerårig stockros. Enligt fröpåsen skulle de ta 1-3 månader på sig att gro. Den informationen missade fröerna som jag sådde. Det har nu gått lite mer än en vecka sedan jag petade ner dem i jord och fyra har redan tagit sig upp. Problemet blir om de fortsätter att växa i den här takten. Jag hade tänkt att de skulle vara någon dm höga när det skulle vara möjligt att plantera ut dem. Det blir lite bökigt om de hinner upp till full höjd som är 160 cm innan det går att plantera ut dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar