tisdag 12 februari 2019

Trevligare med skoterspår än vägen

I dag gick en del av promenaden på skoterspår och det är trevligt när skoterspåren håller och de gjorde de i dag.
 I längden är det även väldigt tråkigt att gå på vägen genom byn.
Hundarna fick gå i koppel i dag för skaren håller hyfsat för hundarna men inte för rådjur. Nu får jag stopp på Lexus om han får för sig att jaga rådjur men det känns onödigt att stressa rådjuren. Det märks att det har varit lite varmare för isen har börjat spricka upp.
Varmare ska det bli de kommande dagarna så får se vad som kommer att hända i naturen då. (Ignorera gärna att bilderna är sådär, hade med mig gamla kamera ut och den är som den är)
Efter att vi hade varit hemma en liten stund dök posten upp med ett paket från vetzoo. Lång leveranstid var det om man frågar mig för det tog 1.5 veckor att få paketet från det att jag gjorde beställningen. Att jag beställde där hänger ihop med att jag letat flera veckor efter en pudelkam som jag köpte för flera år sedan. Den har lyckats försvinna och utan den är det svårt att få bort underullen som börjar trilla på Lexus. Kanske är det Lexus som har gömt den på något bra ställe? Pälsvård är inte riktigt något som han uppskattar men det får han acceptera ändå. Den här beställde jag och jag hoppas att den kommer att fungera bra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar