onsdag 12 september 2018

De senaste dagarna

Under de senaste dagarna så har vi varje morgon sett till en ormvråk som sitter i träd bredvid vägen. I går skrämde vi upp den så att den flög precis över oss men då regnade det ordentligt och kameran var hemma. Jag hoppades på att den skulle sitta vid vägen även idag och tog med mig Pentax da* 60-250mm. När jag upptäckte den satt den i ett träd runt fem meter från vägen. Jag hann ta upp kameran och skulle precis rikta in den på fågeln och då valde den att flyga. Nu hade jag tur för den valde inte att flyga iväg utan den satte sig bara i ett träd längre bort. Tyvärr så blev det bara en duglig bild för jag lyckades inte hålla kameran tillräckligt stilla. När jag är för trött för jag små miniskakningar i händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar