måndag 25 juni 2018

Dags för en uppdatering

Jag kom på att jag inte har skrivit något om hur det går med Lexus och hans armbågar. Överlag måste jag säga att det går bra. Han får msm, glukosamin och laxolja varje dag och det verkar fungera rätt bra. Ibland rör han sig lite stelt men det har inte varit någon hälta och det känns väldigt skönt. Att försöka sätta in någon ny smärtstillning/antiinflammatorisk medicin ser jag ingen mening med. Medicinerna han har provat har varit de skonsammaste som finns och eftersom hans mage inte klarade dem känns det inte troligt att det skulle gå bättre med någon annan sort. Jag räknar med att hans mage kommer att klara medicin några enstaka dagar i sträck så om han har ont kommer han att få medicin men att ge medicin varje dag fungerar bevisligen inte. Han har fått fortsätta leva på samma sätt som tidigare med ett litet undantag och det är att jag bryter rätt fort när Freyja och Lexus leker i trädgården. Det blir för tvära svängar och kast då och jag har sett att han har blivit lite mer stel efter att ha lekt för vilt. Jag tror att han är rätt nöjd med sitt liv ändå.

Freyja verkar också rätt nöjd med sitt liv här.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det fungerar bra. Lexus ser väldigt nöjd ut. ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att han är lika nöjd som han verkar vara

      Radera
  2. Underbart att det funkar med "bara" diverse tillskott, han ser pigg och fräsch ut. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller verkligen tummarna för att han kommer att hålla länge till

      Radera