onsdag 18 januari 2017

Vem tvättar rådjuren?

Det är med andra ord dags för djupa funderingar igen men vi börjar med två bilder.
Rätt ovanligt att de springer bredvid varandra av någon anledning. Yana sprang rätt ofta bredvid Lexus men Freyja föredrar att springa själv.
Att ställa frågan vem som tvättar rådjuren kan nog förefalla lite lätt underligt och det är inte så illa att jag tror att någon gör det. Jag började fundera över det när det slog mig att jag aldrig har sett en lega efter ett rådjur som varit smutsig. Legor efter älgar är däremot alltid grisiga. Det borde rimligtvis bero på att rådjurens päls är renare och då är det logiska frågan varför. Att älgar har mer päls tror jag inte är hela svaret. Jag har även svårt att tänka mig att rådjur rullar sig i snö för att hålla pälsen ren och då återstår bara alternativet att någon tvättar rådjuren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar