torsdag 10 december 2015

Bättre med något än inget

Jag försöker lära mig att tänka om men det är svårt. Jag är så inkörd på att tänka att träning ska vara planerad och ordentligt utförd så att det ger resultat. Att fortsätta tänka så är enbart korkat eftersom jag inte kan se att jag på något sätt skulle kunna genomföra en tävling. Så nu försöker jag bara tänka att det viktiga är att vi hittar på saker. Det behöver varken vara vettigt eller påminna om något tävlingsmoment. Idag fick därför herr Fluff och Råttan leta leksak i en slänt. Blev bara bilder på Lexus.


Rätt mörkt ute så istället för att göra det vettiga och dra upp ISO så drog jag ner tiden. Därför blev bilderna inte skarpa och så blir det när jag inte tänker

3 kommentarer:

  1. Lexus ser ut att ha roligt, bra! Du gör helt rätt i att försöka tänka om, det tog mig säkert 1,5 år att göra det efter besvikelsen när jag insett att Uzie inte alls var en tränings- och tävlingshund. Att jag sedan blev sjuk var tur i oturen som jag ser det, men hennes unghundstid var en besvikelse och det tog tid innan jag insåg att all aktivitet var bra - jag skaffade ju henne för att träna organiserat och med ett mål; tävling, så blev det inte så och då blev jag paralyserad ett tag. Det är svårt att tänka om men det går. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt. Om det hade berott på att Lexus inte gillade att träna så hade jag nog haft lättare att acceptera det. Med Toker fick jag inse och acceptera att han aldrig skulle bli tävlingshunden jag hade tänkt mig och det var svårt men det gick. Att det inte bli tävling på grund av mig känns ännu svårare att acceptera eftersom jag nu har en hund som vill arbeta med och för mig

      Radera
  2. Försök göra det bästa av det och se det som att han blir glad och då blir du glad. Lexus vet nog inte skillnaden tror jag, träning och aktivering är just bara det - bra grejer. :-)

    SvaraRadera