fredag 25 november 2011

Om möjligt ännu mer cynisk

Nu när jag letar hund på nytt så har jag kommit på mig själv många gånger med att inte lita på vad som står på hemsidor. All information granskar jag in i minsta beståndsdel och även om jag då får informationen bekräftad så tror jag att det är något annat som döljs om rasen eller individerna. Fortsätter jag i den här takten lär det bli en ny hund om ca 10år. Nu menar jag inte att alla uppfödare ljuger utan det handlar om att jag inte litar på dem. (av erfarenhet har jag nu lärt mig att jag tydligen måste vara övertydlig här på bloggen). Rent teoretiskt så borde jag kunna blunda och välja en annons på blocket och köpa den hunden för sannolikheten att jag ska ha samma otur som jag har haft med Leo och Toker kan inte vara stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar