fredag 23 september 2011

Puckon och facebook

Nej jag gillar inte att upptäcka att bilder som jag har tagit dyker upp på ställen som jag inte har lagt upp dem på. Nu på morgonen upptäckte jag att någon okänd person hade snott en bild som jag har tagit och lagt upp den på facebook. Jag tycker inte om facebook och deras system för att anmäla en bild lämnar mycket att önska. För att anmäla en bild krävs det att man är inloggad så jag blev tvingad att aktivera mitt konto. När jag hade aktiverat kontot så visade det sig att personen som man anmäler får tillgång till ens personliga uppgifter i anmälan och varför skulle jag vilja att en okänd person får tillgång till min adress och telefon nummer. Jäkla idiot system med andra ord så jag anmälde aldrig bilden. Hur svårt ska det vara för folk att förstå att bara för att man googlar fram en bild så är det inte fritt fram att använda den hur man vill.

1 kommentar: