lördag 22 januari 2011

Nä det gick inte bra idag





Det som förvånar mig mest är inte att det inte gick bra utan att jag inte känner mig missnöjd med ett andra pris. Det enda momentet som jag är riktigt missnöjd med är platsliggningen. Första gången någonsin så låg Toker och gnällde och rörde sig. Tidigare så har han alltid legat tyst och stilla så nu blir det till att traggla platsliggning i framtiden.

Det positiva som jag tar med mig från den här tävlingen var att Toker hade bättre hastighet i både inkallning och hopp än han hade på förra tävlingen även om det inte återspeglas i poängen. Hela protokollet går att se här


Helt fel är det inte heller att titta på elitekipage och ägna tid åt att prata med trevliga människor

4 kommentarer:

  1. Kul att vissa moment kändes bättre än förra gången :) Övning ger färdighet! Är du nervös innan? Jag tycker att det ska bli spännande att prova mina tävlingsnerver i vår/sommar.

    SvaraRadera
  2. Underligt nog så känner jag mig inte nervös. Jag tror att det beror på att jag tänker som så att det värsta som kan hända är att vi får väldigt lite poäng och världen går inte under för det.

    Jag har även sagt att den dagen jag inte längre tycker att det är kul att tävla så kommer jag inte att tävla mer. Jag tror att jag genom det tankesättet inte lägger press på varken mig eller Toker. Vi ska ha roligt och har vi inte det så ska vi inte ägna oss åt tävling

    SvaraRadera
  3. Du glömde en sak som var bättre än förra tävlingen!

    Toker var otroligt mycket mer koncentrerad från det att han kom in på planen. Ni är ett stiligt ekipage som bara behöver lite finslipning och rutin.

    SvaraRadera
  4. Det där med platsen är tusan i mig ett gissel alltså !
    Vad skönt att hastigheten var bättre ! Det är ju något som du försökt ta tag i ordentligt nu innan tävlingen :)
    Träna vidare och anmäl er till en tävling utomhus i vår så ska ni nog se att det blir första pris :D

    Carina

    SvaraRadera