måndag 21 december 2015

En utvärdering

Kan börja med att skriva att jag självklart ej får betalt för det här. Jag skulle inre skriva något på beställning.
För ca två år sedan så letade jag efter ett par stövlar och valet föll på ett par IGLOO termo. När de dök upp var jag väldigt tveksam till om de skulle hålla. Stövlarna är extremt lätta. Eftersom de inte var så dyra så tänkte jag att det blir bra om de håller en vinter. Första vintern använde jag i stort sett stövlarna varje promenad med hundarna och jag insåg att greppet på is var bättre än jag hade hoppats på. De användes även flitigt under våren och hösten när det var blött ute och nu har jag slitit på stövlarna i runt 2 år. Det har blivit ordentliga böjveck på fotdelen och fodret/strumpan har fått en del hål av slitage. Sulorna har helt naturligt blivit slitna men de håller än och det är ett bra betyg för stövlar. Andra märken som jag har haft har i bästa fall hållit i ett år och kostat mer. Om man är ute efter ett par varma, bekväma och hållbara stövlar så kan jag rekommendera IGLOO termo

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja kunna ha stövlar med höga skaft, men jag har på tok för tjocka vader - till och med när jag vägde som minst var de för kraftiga men då höll jag på med hästeriet så det var egentligen inte så konstigt. De ser sköna ut i alla fall och det är alltid trevligt med överraskningar när det gäller kvalitet.

    SvaraRadera
  2. Det där lät mycket intressant!

    SvaraRadera