torsdag 22 augusti 2024

Ja? Nej?

 Kursutbudet här lämnar precis som tidigare en hel del att önska. Enda kursen som presenterats hittills och vad jag misstänker även kommer att bli enda kursen är en kurs i vardagslydnad för 1100. Behöver Vilde en vardagslydnadskurs? Nja är svaret på det. Tror jag att vi skulle lära oss något? Väldigt tveksamt. Efter den misslyckade hund i hand kursen känner jag mig lite bränd. Hade kursen kostat 500 hade det kanske varit värt det. För mig är 1100 mycket pengar särskilt med tanke på att jag inte tror att vi kan lära oss så mycket. Jag tror absolut inte att jag är fullärd när det kommer till något inom hundträning men att slänga in Vilde på en kurs var man ska lära hunden sitt, ligg och lite annat känns inte helt rätt. Det han behöver är träning med andra hundar som helst ignorerar honom och har fokus på sina förare. Vi skulle helt enkelt behöva träna med hundar och förare som är bättre än vad vi är. 


Jag ska vela ett tag till och fundera på om jag vill slänga ut 1100 i hopp om att kursen kan vara nyttigare för oss än vad jag tror. Under tiden ska jag roa mig med att plocka älgflugor ur håret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar