lördag 25 maj 2024

När inget passar

 För några veckor sedan kom jag på att jag kunde slänga på Vilde en sele och se om han skulle tycka att det var kul att gå och dra lite på promenaden. Jag plockade fram Freyjas gamla sele som satt bra på Vilde någon månad tidigare bara för att inse att bandet runt magen/bröstkorgen(?) inte längre räckte runt. Inga problem tänkte jag och tog fram Lexus gamla sele och satte på Vilde den. Den passade runt bröstkorgen men var så stor i fronten att den hängde ner på hans framben. Det blev en promenad i halsband och koppel istället. Efter en tid började jag leta efter en sele på nätet till lagom pris,den ska användas till spårning och lite hobbydrag. En vanlig sele som sitter okej duger i min värld om man inte dragtränar ofta och seriöst. En del selar föll bort på priset och andra tyckte jag låg för tätt bakom frambenen. Valet föll på en Hunter Maldon sele för under 300 kr. Idag blev det premiär för den på en promenad.


Den är lite för stor i fronten men jag tror att han snart växer i den. Någon större lust att dra hade han inte men det kanske kommer. Tyvärr så börjar det igen bli olidligt med mygg, så som det är nu går det inte att vara i skogen och spåra. Jag hade sett fram emot att komma igång med spårning men när det känns som man blir uppäten av mygg så är det inte roligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar