tisdag 9 april 2024

Djävla vägbeläggning

 När vi var ute på promenad tyckte jag plötsligt att Vilde rörde sig ojämnt. Första tanken var att något hade fastnat på en tass. Jag hade rätt i att något hade fastnat och det var väg beläggning på alla fyra tassar. Inte den bästa bilden men den syns lite klet och grus som fastnat i kletet.


Vägen fixade de i höstas och nu är den kletig igen. Jag undrar verkligen vad det är för jäkla skit de använder, inte håller skiten heller. Det är partier här och där på vägen var det är hål på någon cm. 

Skiten går mer eller mindre inte heller att få bort från hund tassar. Olja hjälper lite men bra blir det inte och något starkt medel går det givetvis inte att använda på djur. Frågan är bara var sjutton jag ska promenera så länge vägen är kletig. Snösmältningen har kommit igång vilket gör att det snart inte går att gå längs ån, svämmar över. På ängen är det kanadagäss, tranor,skogsduvor,gräsänder,grågäss och lite annat. Jag vill helst inte störa dem plus att det är många partier som ligger under vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar