lördag 20 januari 2024

Bättre med för stort än för litet

 Jag insåg för ett tag sedan att det nog var vettigt att beställa ett täcke åt Vilde. Täckena vi har hemma köptes åt Yana och Freyja och bayerska viltspårhundar och collie är inte så lika i storlek. Jag letade på nätet efter ett lämpligt täcke och det enda jag hittade var från en kinesisk firma. Det fanns givetvis lämpliga täcken i Sverige men inga som min plånbok gillade. Jag tittade på storleks tabellen för täcket från Kina och valde storlek efter det. Helt rätt blev det inte. Hade Vilde vägt 10kg mer hade det nog passat bättre. Midjesnöret/bältet är ca 10 cm för stort så det har jag fäst med en snodd på ryggen på honom. Jag tycker att det fungerar ändå och eftersom vi har haft mellan minus 25 och 30 de senaste dagarna så har täcket använts.



Jag är så trött på den här kylan nu som begränsar så pass mycket. Jag saknar att ta ordentliga promenader och att bara kunna vara ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar