tisdag 14 november 2023

Försök nummer ?

 Lite sol gjorde att jag tänkte att det var bra väder att försöka ännu en gång att få någon fin bild på Vilde. Lärdomen från igår gjorde att jag tog kortaste objektivet jag har 16-50mm. Det gick som det alltid har gått. Några sekunder innan de här två bilderna stod han fint och jag tänkte att det skulle bli en fin bild med bakgrunden. Jag satte mig på huk och resultatet blev det här.


Så fort han ser att jag tar upp kameran eller mobilen så kommer han flygandes. Lite skrämmande är det att sitta på huk och se genom kameran hur han kommer flygandes mot mig. Jag gjorde ytterligare några försök under promenaden men resultatet blev inte som jag hade önskat. Viktigast är dock att Vilde hade kul och någon dag kommer jag lyckas få en fin bild på min studshund.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar