tisdag 15 juni 2021

En halv evighet har passerat

 Och när jag väl skriver något så har det ytterst lite med hundar att göra. Så här vackert är det utanför trädgården nu. 


I trädgården för jag ett evigt krig mot lövvivlar och även om jag tar död på ett par hundra varje dag så förlorar jag. Så här ser de små otäckingarna ut.


De äter upp äppelträden, björken, aroniabuskarna och även mina liljor. Inte så roliga insekter med andra ord. Förra året sprejade jag äppelträden och aroinabuskarna gång på gång med såpvatten men det gav ingen större effekt. När man googlar så får man mest rådet att skaka träden/buskarna så de faller ner på ett skynke man då ska ha lagt ut innan. Det fungerar möjligtvis om man enbart har en mindre mängd men skulle det fungerar här skulle jag bli tvingad att stå och skaka träden och buskarna ett par gånger varje timme. Ddt kunde jag läsa att man använde mot dem en gång i tiden även om det känns som en lockande lösning så blir det inte så.

Trevliga insekter har vi också, här i form av fjärilslarver.

Det finns ingen ny hund i sikte för mig än


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar