fredag 20 oktober 2017

Där sprack min plan


Inte för första gången och garanterat inte för sista gången. Min plan var att vänta ytterligare en liten tid med att börja mata fåglarna i förhoppningen att rådjuren då skulle välja att äta i någon annan trädgård än vår. Rådjuren hade tydligen en annan plan för i natt/i morse har de varit inne och ätit. Äppelträden var goda även i år, akleja är fortfarande en favorit, tagetes var inte riktigt lockande i år, jag planterade gullboll i somras och de skulle rådjur inte äta men det visste tydligen inte rådjuren här om, vallmokapslar gick också ner, bovete var riktigt gott och det förvånar mig inte, lejongap var inte gott i år heller så de nöjde sig med att bita av blommorna och spotta ut. Det är som det är och att skydda allt i trädgården går inte men vi har börjat sätta nät runt äppelträden i alla fall. Småfåglarna blev glada över att bli serverade frön nu på morgonen. Jag hade kvar några kg frön från i våras men det blir till att beställa mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar