torsdag 14 juli 2011

Om någon biolog funderar över varför fästingarna i Dingle saknar ben så vet jag svaret

Vi gav oss iväg på en liten minisemester för sambon fick för sig att han ville till smögen. Jag hade inga andra planer så vi gav oss iväg med husvagnen. Campingen som vi bodde på låg i Dingle och så äckligt mycket fästingar som det var där har jag aldrig varit med om. Att mosa en fästing har jag aldrig lyckats med så jag använder mig av tekniken att slita benen av äckel djuren. Förhoppningsvis tar de sig inte så långt då.

En dag när vi var i Smögen köpte vi oss varsin smörgås på min var det kräftstjärtar och Toker började tigga av mig. Han brukar inte bry sig allt för mycket om att försöka få smaka något som jag äter så jag beslutade mig för att utnyttja det. Mitt bland turister och lastbilar fick Toker träna linförighet och han gick riktigt bra fast det var en massa störningar. Han är allt lite speciell mitt lilla stök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar