fredag 4 augusti 2017

Förvånad

Jag tog itu med att väga hundarna på fm, främsta anledningen till det var att Freyja behöver gå ner i vikt och då är det bra att ha lite koll. Det som förvånade mig var dock Lexus vikt. Han väger 24kg, låter lite mycket i mina öron men samtidigt tycker jag inte att han är tjock. Vet inte om det bara är jag som är blind eller om han behöver gå ner i vikt.

Något annat som jag roat mig med idag är att skörda lite aklejafrön.
Bilden visar frön från endast en blomma och på varje planta har det varit många blommor. De här fröna är från en Nora Barlow blomma.
Medan jag skördade kom jag ihåg att aklejor korsar sig med varandra och vi har två sorter i trädgården. Nora Barlow och Mckana giant
Att de korsar sig med varandra innebär att fröerna kan bli lite vad som helst. Nu borde jag ha kommit ihåg det när jag gav bort lite fröer men då var det helt borta ur huvudet. Antingen så läser personen som fick fröer det här eller så måste jag komma ihåg att berätta det nästa gång vi träffar på varandra.

2 kommentarer:

  1. Svårt att säga med Lexus, jag har alltid sett honom med mer päls så jag vet inte hur han brukar se ut men om jag ska gå efter hur jag brukar tycka med korthåriga hundar så kanske att han borde ha lite mer uppdrag mot bakbenen? Om du tittar uppifrån, hur är midjan? Har du någon aning om vad han vägt förut så att du kan jämföra? Båda mina fick ökad grundvikt lite med åldern om man säger så, även innan Uzie blev kortisontjock för att jag var idiot och blev hemmablind och även om Lexus inte är lastgammal så kanske något kg eller så? Jag spekulerar bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att det inte är så lätt att se. Nu klippte jag inte heller honom under magen senast jag klippte så det gör att han ser lite tjockare ut. Ser man honom uppifrån så ser man att han har midja men ett kg mindre skulle nog inte skada

      Radera