fredag 19 maj 2017

Jag tröttnade

På fm kände jag bara nej. Jag hade noll lust att titta till alla små plantor och se om någon ville ha vatten. Lösningen blev att plantera ut en bunt av dem så slipper jag ta hand om dem i alla fall. Att bo här och plantera ut blommor nu är nog inte att rekommendera men blir det kallt så blir det. Om det sker får ogräset ta över. Så här ser en rabatt ut nu.

Det är mer som ska planteras i den men det kommer ske någon annan dag. Temat är rött och gult med några undantag. Planterade lavendel, aroniabuskar, vallmo och lite annat i den förra året så allt kommer inte att vara rött eller gult. Det som är planterat i år är ett par orientaliska liljor (vet ej färg), tre gullboll, solrosor, kokardblomster, fackelliljor, tofsblomster, sammetstagetes (Jolly Jester), lilja "Black Beauty" och vallmo.
När det gäller de botaniska tulpanerna är jag lite förvirrad. Jag planterade 60 st i höstas och det skulle vara 15 av varje sort. En sort har tagit sig men det är fler än 15 av den sorten. Jorden går inte direkt under om det är så att det var fler av en sort för de är vackra och de blommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar