torsdag 24 november 2016

En första gång för allt

Vi har handlat hundmat och annat till hundarna från zooplus i rätt många år och det har aldrig varit några problem. Igår kom en leverans med hundmat och fågelfrön och när jag packade upp upptäckte jag att det fattades en del av hundmaten. Jag skickade iväg ett mail till kundtjänst om det och efter någon timme hade jag fått ett svar. De bad om ursäkt och meddelade att de skulle återföra pengar till mitt konto för maten som uteblivit. Det är först när något blir fel som man vet om det är ett bra företag eller inte. Jag är nöjd med lösningen och att de svarade så fort så det råder ingen tvekan om att jag tänker fortsätta handla där. Nu har vi mat så vi klarar oss över jul och nyår och det känns bra för jag vill inte utsätta lantbrevbärarna för mer paket än de ändå måste hantera runt jul. Hur länge fågelmaten kommer räcka går det bara att gissa. Nu när det är lite varmare går det inte åt lika mycket tacksamt nog, när det var kallare åt fåglarna över ett kg per dag och då går det åt fort

2 kommentarer:

  1. Ja, Zooplus är riktigt bra. Det har blivit fel två gånger för mig och de har löst båda sakerna jättesnabbt. Det enda negativa jag hittat är att deras kundtjänst är outsourcad, det är ett Stockholmsnummer men jag är helt övertygad om att kundtjänsten sitter någonstans i Östeuropa, samtliga medarbetare jag talat med bryter rätt kraftigt och det är ibland svårt att höra vad de säger och de förstår inte alltid vad man säger heller. Tyvärr, men mail är smidigt också. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mail är alltid mitt förstahandsval=)

      Radera