lördag 30 juli 2016

Hundkrafter

Jag tänkte att jag skulle nyttja hundkrafterna i huset under promenaden för jag var lite trött. Så på med selar och ut och gå. Freyja har aldrig tidigare blivit utsatt för dra men det gick helt okej. Hon hade lite svårt att förstå att det var meningen att hon skulle dra men bitvis fungerade det bra.
 Promenaden gick till Åckensjön och där fick de skutta runt en stund. Efter att ha skuttat i vatten måste man givetvis rulla sig.
Freyja promenerade mest runt i vattnet och sedan gick vi hem igen.
Nu verkar båda rätt nöjda och ligger och vilar så det får betecknas som en godkänd motionsrunda.

5 kommentarer:

  1. Stackars hundar, vad vi utsätter dem för - de får inte dra nästan jämt och så helt plötsligt så inte bara får man utan man _ska_ dra? Hahaha, brain freeze. Det låter som att ni haft det skönt tillsammans i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freyja blev helt klart förvirrad, varje gång jag berömde henne när hon låg på vände hon sig om och tittade på mig som om jag var dum i huvudet

      Radera
  2. Testar kommentarfuntion på olika sätt /Agneta

    SvaraRadera
  3. Okej men äntligen funkar NÅT. Då vill jag säga till inlägget: Kul! :-)

    SvaraRadera
  4. Skumt att det är så bökigt för dig att kommentera. Hoppas att det bara var något tillfälligt fel på blogger

    SvaraRadera