lördag 17 oktober 2015

Trodde att han kanske hade lärt sig

Men nej inte än. Eftersom det har varit rätt kallt i några dagar så är det nu is på en del "vattenpölar". Lexus blev givetvis glad över det, förstår inte riktigt varför han blir glad av is men så är det.

Han gick runt lite på isen och sedan började det knaka lite oroväckande. Nu var ljudet inte oroväckande i Lexus öron utan han verkade mest tycka att det lät roligt. Så istället för att ta sig bort från isen så började han krafsa.

Han är som sagt lite speciell. Inte helt otippat så slutade det hela med att han gick igenom isen, det var bara bakbenen som gick genom och sedan hoppade han bort från isen. Nu tror jag inte att han idag heller har lärt sig att om isen börjar knaka så ska man inte gå på den men kanske förvånar han mig nästa gång.

(Jag vet att vitbalansen är kass på bilderna men jag var för lat för att ställa in den)

2 kommentarer:

  1. *fniss* Hundar är knäppa djur. Min första hund tyckte att knaket var roligt men bara om det var grunda pölar, då krafsade han som en galning och han brukade också bära runt på isstycken från pölar. Det kanske är hanhundar? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freyja brukar bära runt på isbitar och på pölar kan hon krafsa men aldrig på större vattensamlingar som kan vara djupa. Hanhundar är kanske lite speciella överlag=)

      Radera