måndag 31 augusti 2015

Vet inte alls

Funderar och funderar lite till på hur jag ska göra med Lexus och mt. Tyvärr så fyller han år i februari så jag har inte så många månader på mig. Problemet som jag ser det är att det är så pass lång tid i förväg som man måste anmäla hunden. Jag kan inte idag veta vilken form jag är i om 3-4v och är jag trött och sliten så kommer det att påverka Lexus och hur han reagerar. I värsta fall kan jag ha så pass ont i kroppen att jag inte kommer att kunna kampa ordentligt med honom. Det skulle inte vara så kul om jag sabbar för honom. Hade jag läst ett text där någon skriver så här för ett år sedan så hade jag funderat över vad det är för en vekling. Ett mt handlar om en kort tid av en dag och den tiden borde man kunna bita ihop. Hade jag haft en tjock plånbok så hade jag antagligen anmält honom för ett tag sedan och betalt medlemsavgiften till brukshundklubben. Jag har pengar till det men jag har inte pengar som jag bara kan slösa bort. Medlemskap i brukshundklubben är fullständigt onödigt om det inte blir mt för Lexus, har väldigt svårt att tro att jag inom en snar framtid kommer att vara i form för lydnads eller bruks tävlingar. På sätt och vis önskar jag att det skulle finnas någon plats över på mt i närheten med kort varsel för då blir det lättare för mig att fatta beslut.

3 kommentarer:

  1. Usch vad svårt. :-( Jag förstår att du tänker så, jag hade samma tankar när jag skulle göra MH med Uzie och gjorde det i sista stund jag också. Som tur var, och i det här fallet var det faktiskt tur, fick själva stressen mig att hamna i ett hypomaniskt skov så jag pallade med hela helgen av bara farten. Men, det var långt innan jag fick diagnos och korrekt medicinering.
    Kolla upp om det kommer att göras något MT i närheten av dig (om du inte kollat redan) och försök ta ställning sedan. Men usch vad svårt att veta som sagt, men har man ont så har man. Folk som inte kan sätta sig in i det kan dra, om du frågar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå har koll på när det är MT i närheten=) Med närheten menar jag 15-20 mil enkel resa. Tyvärr så finns det inte allt för många bk i närområdet som har MT den här tiden på året

      Radera
    2. Jag är så bortskämd med tusen klubbar i närheten. :-(

      Radera