tisdag 18 augusti 2015

Att titta tillbaka

Lite intressant är det alltid att titta på bilder som har några år på nacken. I jakten på en bild på Leo bläddrade jag igenom många bilder. Min första digitalkamera köpte jag 2007, en kompaktkamera som fick följa med överallt. Åren har gått och kamerorna jag äger/har ägt har blivit bättre och bättre. Framförallt så ha jag även blivit bättre på att fota. Det är lite kul att se bilder som jag var nöjd med 2008 och titta på dem nu. Jag är väldigt mycket mer kritisk och ser misstag men det hindrar mig inte från att fortfarande tycka att en del bilder är snygga. Det går att ta snygga bilder med en kompaktkamera men det är lättare med en systemkamera. Och en kamera man har lärt sig att hantera ordentligt är det ännu lättare att ta bra bilder med. Sen går det inte att sticka under stol med att bilderna även hänger på hur tjock plånbok man har, ett billigt objektiv kommer aldrig att vara lika bra som ett dyrt. Och har man råd med en dyr kamera så har man bättre förutsättning att få snygga bilder.
 Den här bilden tog jag 2008 med en Nikon Coolpix L10
 Den här bilden gillar jag fortfarande. Tekniskt så är det inte perfekt men den får mig att känna något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar