onsdag 15 april 2015

Dags att bli lite elak

Jag har varit alldeles för trevlig och allmän blasé i bloggen för länge nu känner jag. Så nu är det dags att bevisa att jag är rödhårig med ett härligt humör.
Jag har många gånger blivit väldigt förvånad över vilka dåliga bilder folk skickar in till saker, antingen bara för att visa upp bilden eller tävla med den. Att jag skriver om det nu beror på en tävling som en av tidningarna här har. Tävlingen heter Vårvovve och idag presenterades bidragen och jag tittade givetvis igenom dem. Och vad ska jag säga... Ett par bilder är snygga, en del är okej och en massa är inte så snygga. Jag förstår att fotografen älskar sin hund men man måste ändå kunna titta på en bild och se att skärpan ligger fel, ful bakgrund, fel vitbalans och en bunt andra saker.

Jag skulle aldrig öppet kritisera bilder som någon har i sin blogg eftersom jag inte anser att det är fritt fram att kritisera då men väljer man att skicka in en bild till en tävling så är det en annan sak för mig. Lite spärrar har jag självfallet och jag skulle aldrig komma på tanken att länka till någon av bilderna i tävlingen som jag tycker är fula.

2 kommentarer:

  1. Jag tar askassa bilder oavsett utrustning men det beror säkert på att jag inte lärt mig hur den funkar, fick låna en systemkamera av Totta men är för rädd att ha sönder någonting för att våga experimentera. Om jag väntade på bra bilder skulle jag inte kunna posta någonting alls i bloggen så det skiter jag i, där känner jag att dåliga bilder är bättre än inga bilder alls. Men jag håller med dig helt, ska man tävla med en bild så får man ju faktiskt ha lite kvalitet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut inte att dina bilder är dåliga. Dåliga bilder för mig är bilder som tekniskt är väldigt dåliga eller bilder som inte förmedlar något. Jag kan tycka att en tekniskt perfekt bild är dålig om den inte förmedlar någon känsla

      Radera