måndag 9 mars 2015

Så var den invigd

Jag tänkte att det var dags att prova dragbältet idag och så blev det.
Nu i efterhand kan jag konstatera att det inte är så begåvat att försöka lära en hund att det är okej att dra när man promenerar på en väg täckt av is. Det var lite svårt att få Lexus att förstå att det är okej att dra när jag själv halkade runt. Jag tror att det kommer att bli enklare när isen är borta men han verkade tycka att det var rätt kul. Med lite träning tror jag absolut att jag kan få honom att ligga på. När vi kom till ett skoterspår på en myr gick vi några meter där och så fick hundarna springa av sig.


Vi var ute lite över 2 timmar och nu verkar både Lexus och Freyja vara rätt nöjda

4 kommentarer:

  1. Går det inget bra med dina icebugs? De brukar klara av riktigt halt underlag tycker jag, men jag har i och för sig aldrig testat att ha draghund i kopplet med dem på. Hoppas att det går bra framöver. :-)

    SvaraRadera
  2. Utan icebugs hade det inte gått att gå alls. Isen var väldigt knölig så oftast var det bara en bit av sulan på skorna som hade kontakt med isen och då var inte greppet så bra

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt! :D Ja, inte halkan då.

    SvaraRadera
  4. Ugh. Is är värst och den där typen är värre än värst. Lider med dig.

    SvaraRadera