torsdag 14 augusti 2014

Två plaskade istället för en

Jag tycker att det är lite jobbigt att umgås med människor nuförtiden eftersom jag är väldigt trött. Det är då väldigt skönt att träffa människor som känner mig och vet om att jag inte är riktigt pigg. Jag slipper då anstränga mig för att verka vettig och kan bara vara som jag är. Igår var det en trevlig dag men människor och hundar som jag tycker om. Vi tog en promenad med alla hundarna och det är kul att se hur bra det fungerar med så pass många hundar som är lösa. Yana är inte så road av andra hundar men det går bra med Kents och Åsas hundar. Den som sprang mest var inte Lexus utan Rumba.
 Vem som är Lexus mor är inte så svårt att gissa. Släktskapet märks när man tittar på hur de beter sig.
Yuffie hittade en bra ställe att plaska på och givetvis hängde Lexus på. En promenad är inte fullkomlig om man inte plaskar.
De äldsta hundarna tog det lugnast.

Medan de yngre skuttade runt mer.
Freyja har samma åsikt om Rumba nu som hon hade när de träffades första gången för ca 3år sedan. Rumba är rolig men lite läskig.
Lexus roade sig med lite mus/sorkjakt ibland. Det verkade dock inte vara en släktdrag för jag såg inte Yuffie ägna sig åt något sådant.
Kiros och Yana fastnade inte på någon bild men bägge var med.

4 kommentarer:

  1. Härligt med många hundar tillsammans och med människor där man inte behöver känna falsk pepp eller vara någon man inte är. :-) Fina terven, jag är ju svag för terv/malle alltså.

    SvaraRadera
  2. Tack för igår. Jag hoppas att vi inte tröttade ut dig totalt. Tiden sprang verkligen iväg utan att det kändes, som det ska när man umgås med goda vänner.

    Snygg bild på den rullande Yuffie, inte så smickrande men väldigt mycket hon. Möss och sork bryr inte Yuffie sig om. Det är rådjur som gäller för henne.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog en vilodag igår=)
      Yuffie och Lexus har verkligen samma stil när de rullar sig

      Radera