tisdag 15 juli 2014

Aldrig mer XXL.se

Både jag och sambon hade det väldigt dåligt med bekväma promenadskor. Lösningen blev att leta på nätet efter varsitt par i vettig prisklass.

Jag hittade två par på XXL.se och beställde i slutet av juni. Det tog inte många dagar innan vi fick hem skorna och jag blev imponerad av hur snabbt det gick. När vi hade provat skorna visade det sig att storlekarna inte stämde helt med storlekstabellen, båda paren var för små. Efter lite velande under någon timme blev beslutet att skicka tillbaka skorna och byta till större storlek. 26/6 lämnade vi in paketet med skorna till paketombudet och sedan började en lång väntan. XXL upplyser fint på sin hemsida att man ska få ett mail när de har mottagit en retur. Något mail att de hade fått tillbaka skorna kom aldrig och jag har varit för trött för att orka höra av mig till företaget. Igår kom det då äntligen ett mail om att ett paket från XXL var på väg till mig. Eftersom skorna jag har vid det här laget har blivit ännu mer slitna blev jag glad över att jag äntligen skulle få ett nytt par skor. Den glädjen varade till för några timmar sedan när det kom ett mail från XXL med upplysningen att skorna i storleken som jag beställde är slut så de ska föra tillbaka pengar till mitt konto. Nu har det alltså gått nästan 3 veckor sedan vi skickade tillbaka skorna. Det känns som om de hade kunnat höra av sig för 2 veckor sedan och berättat att skorna var slut. Pengarna har inte kommit tillbaka till mitt konto än och jag har inte råd att köpa nya skor innan pengarna är tillbaka på mitt konto så jag får fortsätta vänta på ett nytt par skor.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att jag någonsin kommer att handla på XXL igen. För att ett företag ska vara bra räcker det inte med att de fort skickar varor. Kan de inte hantera byten eller kontakt med kunder inom en rimlig tid känns det inte som ett seriös företag i mina ögon.

1 kommentar:

  1. Det var mycket dåligt. Jag har funderat på att köpa från dem men det finns ju butiker här i Sthlm så man slipper nätshoppandet. Om du orkar kan du skriva ett argt mail och påtala att de varit värdelösa, men jag förstår om du inte orkar. Man har ju nätt och jämnt ork att köpa skorna från början (åtminstone jag). Hoppas att pengarna kommer snart så att du kan köpa ett par nya.

    SvaraRadera