torsdag 19 juni 2014

Det ska inte vara omöjligt

Av någon anledning så har det varit väldigt svårt att få till ett ställande med Lexus. Jag har tragglat i perioder och sen gett upp och sen tragglat igen och sen gett upp. Och det har inte blivit några framsteg. Varför han har haft så svårt att lära sig att stå har jag inte riktigt förstått. Nu har jag tagit itu med att få till ett snyggt och stabilt ställande igen och det ska lyckas. Träningen nu blir några minuter med ett par repetitioner ett par gånger per dag. En svårighet som jag har noterat är att han har svårt att stanna och stå stilla om han går bredvid mig. Säger jag stå när han är ett par meter från mig så verkar han däremot förstå. Jag har tränat med extern belöning, kasta leksak och det mesta som jag har kommit på utan att det tidigare har blivit några framsteg. Men nu känns det som om det sakta men säkert går framåt i träningen. Att det har tagit så lång tid beror inte på Lexus utan det är helt mitt fel eftersom det har varit dåligt med min ork under en lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar