fredag 23 maj 2014

I ett sansat tempo

Vad som menas med sansat tempo skiljer sig lite åt beroende på vilken hund man pratar om. För Yana och Freyja innebär det att de växlar mellan trav och skritt. När det gäller Lexus innebär det att han inte hela tiden galopperar utan att han även travar ibland. Att det blev ett sansat tempo beror på att det var varmt och kvavt på promenaden.



Jag tyckte att Lexus skulle ta det lite lugnare så att han inte skulle bli så varm. Nu lyssnade han inte på mina uppmaningar utan löste det på ett bra sätt enligt honom själv när han blev för varm.
Att plaska är lösningen på det mesta.
Några enstaka vitsippor växte vid sidan av vägen. Imorgon kommer det nog att bli en väldigt tråkig dag för hundarna för idag kom det ett lass med grus som vi hade beställt. Jag tror inte riktigt att hundarna kommer att hjälpa till med att ha ut det på uppfarten utan det blir nog ett jobb för mig och sambon.

1 kommentar:

  1. De kanske kan gräva i högen lite planlöst och "hjälpa till" på så sätt? Båda mina var grävare av rang, det blev helt otroliga hål när de fick hållas.

    SvaraRadera