fredag 30 maj 2014

Har man skrivit A så får man skriva B

Eftersom jag har skrivit lite om min hälsa så känns det som om det är dags att skriva en uppdatering om vad som hänt.
Jag är fortfarande galen och det lär inte ändras under den närmaste framtiden.
Sen har vi då min fysiska hälsa. Jag gjorde en skiktröntgen för ett tag sedan och har även fått veta resultatet. I min ena binjure så syntes det en liten klump, med största sannolikhet så är det bara en fettknöl men det kan även vara så att det finns en del tokiga celler i den som ställer till det. Att det är något tok på en eller bägge mina binjurar råder det inga tvivel om. Det visar sig genom att min kropp inte behåller kalium, för högt blodtryck och det tydligaste tecknet är ett mätvärde. På en frisk person ska värdet vara 50 på mig har värdet varit över 400 varje blodprov. Nu visade det sig bisarrt nog att Falu lasarett inte kommer att göra något mer åt mig utan de har skickat mina journaler och annat till Akademiska sjukhuset i Uppsala. Jag tycker i alla fall att det är underligt att det inte finns något sjukhus i Dalarna som kan hantera sådant här. Läkaren i Falun sa att jag får förbereda mig på att Akademiska med största sannolikhet kommer att vilja föra in katetrar via mina vener i ljumskarna för att kunna kolla av om det är ena binjuren eller bägge som jävlas. Det låter så där lagom kul om jag ska vara ärlig. Om det visar sig att det bara är ena binjuren så kommer det då att bli operation. Är det bägge så får jag istället ta medicin. Läkaren i Falun trodde inte att det kommer att hända något innan höst så jag får vänta och se

2 kommentarer:

  1. Men Falu lasarett är ju ändå ett stort sjukhus tycker man, märkligt att de inte kan behandla. Det låter inte så kul med katetrar i ljumskarna nej. Vet inte vad man ska hoppas på, operation är inte så roligt men om det fixar problemet utan vidare nödvändig behandling så må det väl vara hänt, mediciner är ju bra att ha men inte kul i längden. Jag hoppas att du får kallelse snart och slipper gå med det här för dina värden är ju minst sagt inte så bra. Kram på dig, jag kikar in när jag kommer tillbaka från Kroatien.

    SvaraRadera
  2. Jobbig väntan. Håller tummarna för enkel åtgärd.

    SvaraRadera