måndag 17 februari 2014

Får mig att rysa

Nu vet jag med mig att texten här skulle bli synnerligen obegriplig om jag försökte skriva den på något språk som jag inte riktigt behärskar. Det i kombination med att jag faktiskt bor i Sverige gör att jag skriver på svenska. Väldigt logiskt enligt mig. Jag har full förståelse för att en del uppfödare väljer att ha engelsk text på sin hemsida för att kunna nå ut till fler. Men en begriplig hemsida på svenska är väldigt mycket bättre än en hemsida men obegriplig engelsk text. Är man dålig på engelska så är ett bra tips att ha det mesta av informationen på svenska och ha kortfattad information på engelska. Och om man nu vill ha hela hemsidan på engelska ta för guds skull hjälp av någon som kan engelska. Att läsa en text där jag måste gissa vad sjutton människan menar får mig bara att rysa och det ger inte ett seriöst intryck

1 kommentar:

  1. Google translate är INTE allas vän, helt klart. Jag håller helt med dig.

    SvaraRadera