söndag 29 december 2013

Vägning

Så fort som jag ska utsätta hundarna för något märks det en skillnad mellan hunden jag äger och hundarna som sambon äger. Nu har jag inte riktigt lyckats avgöra om det beror på rasskillnader eller om mina hundar misstror mig mer.

Bayrarnas reaktion när jag ska göra något är oftast minimal och jag tror att de tänker "jaha nu ska toktanten göra något igen jag står/sitter/ligger väl stilla så blir hon klar fort". Lexus däremot reagerar med misstro när han märker att något är på gång. Han tänker nog mer "Nej nu ska den galna människan utsätta mig för något igen. Om jag går och lägger mig i ett annat rum så ser hon mig inte".

Idag blev hundarna utsatta för vägning, Lexus var den som var minst nöjd med att bli upplyft och vägd. Jag väger hundarna genom att hålla dem i famnen och ställa mig på vågen.
Yana: 16,9kg
Freyja: 15,3kg
Lexus 22kg

2 kommentarer:

  1. En alldeles lagom vikt för killen. Han lägger säkert på sig något kilo till innan han är klar i kroppen. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan ingenting om bayrare alls, men collies kan väl vara lite som belgarna - känsliga och lite misstänksamma av naturen. Uzie var inte förtjust i att få klorna klippta och sånt, men hon fann sig i det även om hon såg ut som en våt fläck innan det var klart. Jag tror inte att du gör någonting som får hundarna att misstro dig.

    SvaraRadera