torsdag 11 april 2013

Kanske en utvärdering av linförighet

Det var då dags att träna linförighet idag. Jag tänkte träna lite på vänstersvängar och beslutade mig för att träna ute eftersom det är lite bättre plats. Sen var även tanken att träna lite på halter och raksträckor. I dag glömde jag höra vad Lexus tyckte om planen. Han var inte så koncentrerad och inte jag heller. I halterna kom han på att det var roligare att lägga sig och i vänstersvängar började han sätta sig precis innan svängen. Det slutade med att vi tog en promenad istället.

Nästa träning så ska jag nog återgå till externbelöning. Då ser jag till att göra en sväng så att Lexus när han har svängt har externbelöningen någon meter rakt framför sig. Det har fungerat tidigare så det är bara att backa lite i träningen. Och i halter får jag ta och prova att säga sitt så får jag se om han lär sig igen.

Jag hade tänkt visa en katastroffilm från träningen men jag hade raderat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar