tisdag 26 mars 2013

Två av tre

är bättre än en av tre men inte perfekt. Freyja har varit lite för mager men ser nu bra ut i kroppen, Yana är också helt okej viktmässigt. Lexus däremot är inte helt perfekt. Jag har inte orkat motionera honom ordentligt och har inte haft en tanke på att dra ner på hans mat. Att jag inte kom på tanken att minska hans mat förstår jag inte. Nu har jag kommit igång igen med promenader så snart är han i vettig form igen.
Vädret är helt fantastiskt i dag så jag passade på att gå lite längre än normalt.
Vid Åckensjön var det nu lite mer vatten än det var sist. Jag hade en förhoppning om att det skulle finnas lite skoterspår att gå i om jag fortsatte förbi Åckensjön. Så var det och där vek jag av så att Lexus skulle kunna få vara lös lite. Att ha honom lös i skoterspår på myrarna känns helt okej eftersom sannolikheten att träffa på älg eller rådjur inte är så stor.
Nu visade det sig att det även här hade varit varg ute och promenerat och med största sannolikhet jagat älg. Älgspåren gick kors och tvärs och det gick att se vargspår bredvid. Vi promenerade en stund där ändå men jag valde att vända efter en bit. För min del så är jag inte rädd för varg men jag vill inte att Lexus blir vargmat och när jag är ute själv en bra bit från närmaste hus så finns det ingen möjlighet att få hjälp fort om det skulle behövas.
Det blev min kompaktkamera som fick följa med i dag också. Bilderna blir absolut inte lika bra som med systemkameran men det är roligt med lite omväxling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar