torsdag 7 mars 2013

Fortfarande irriterad

En promenad bättrade inte på mitt humör. Inga järpar syntes till heller. Några rådjur var allt vi skrämde idag. Uppriktigt sagt så förstår jag mig inte på collievärlden, det verkar vara av större vikt att förfasa sig över att hundarna har fått kortare svansar än att ta distichiasis på allvar. Hundarna har svans= bra. Hundarna har hår som växer på en felaktig plats och växer rakt in mot ögat= dåligt. Det är vettig logik för mig men ibland får jag känslan av att jag är väldigt ensam om den logiken.

Lite lurigt är det att fota med Pentax k10d igen för det var ett bra tag sedan nu. Även om båda kamerorna är Pentax så skiljer det en del åt hur man bör ha inställningarna. K10d går det att ha lägre iso tal på än vad som fungerar på k5. Vitbalansen är lite mer kinkig på k5 och autofokusen är mycket snabbare på k5.

Obligatoriska rådjuret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar