fredag 8 februari 2013

Så har jag lyckats handla från ett skitföretag igen

I mitten/slutet av januari insåg jag att jag inte hade några linser kvar. I vanlig ordning kollade jag på nätet vilket företag som hade mina linser billigast. Dumt nog valde jag bort att handla från företaget som jag brukar köpa av utan handlade istället från Nordiclenses. Leveranstiden anges till 4 dagar för vanliga linser och 2-4 veckor för ovanliga linstyper. Jag har ett vanligt märke på linser och ingen korrigering för astigmatism eller något annat. Pengarna drogs från mitt kort 24/1 och några linser har inte dykt upp än. Det går bara att kontakta företaget via mail och det utlovas att de hjälper en med ärendet man har inom 18 timmar. Jag gissar att det står lite fel på hemsidan, tror mer på att det ska stå att man får hjälp inom 18 dygn...


Snart kommer jag att vara en synnerligen irriterad och blind människa. Ni som färdas i mina trakter se upp för en person som trevar sig fram på vägen med en studsig collie

4 kommentarer:

  1. Åhh! Hoppas det löser sig snabbt. Det tar sådan energi när företagen strular, men snabba med att ta betalt är de :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick svar på mitt mail till sist men hur det blir nu vet jag inte

      Radera
  2. Det låter inget vidare. Brukar handla av Lensway och Yourlenses och det brukar gå fort att få linserna efter beställning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lensway brukar jag handla linsvätska från och i vanliga fall köper jag linser från Lenson. Kommer helt klart att köpa från dem i fortsättningen

      Radera