lördag 22 december 2012

Hur kan det vara så svårt?

Att man måste anpassa sig efter hunden man tränar är självklart och jag har inga problem att anpassa mig när jag tränar Yana eller Freyja. Lexus däremot kan jag inte anpassa mig till utan jag gör som jag gjorde med Toker och det blir inte bra. Toker behövde jag anstränga mig för att han ens skulle ha lust att träna och det gällde att peppa upp honom hela tiden under ett träningspass för annars tröttnade han. Lexus däremot tycker att det är kul att träna och bjuder på beteenden och när jag då av någon bisarr anledning envisas med att peppa upp honom så slår det över. När det slår över börjar han studsa runt och skälla och det är inte riktigt så jag vill ha det. Jag måste lära mig att sluta peppa upp honom när det inte behövs och jag förstår inte varför jag ska ha så svårt att lära mig det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar