söndag 9 december 2012

Duktiga hundar

I vanliga fall brukar den första promenaden bli en koppelpromenad men jag beslutade mig för en vända i skogen så att de skulle kunna skutta av sig. Det har blivit för lite pluggande så jag behöver verkligen studiero för att hinna klart min omtenta. I vanliga fall brukar för lite pluggande bero på att jag är slö men nu är anledningen att jag är sjuk och helt enkelt somnar. Hade jag klarat av att skriva medan jag sover skulle det inte vara något problem. Hundarna skuttade i vanlig ordning en liten bit före mig men jag kunde hela tiden se dem så jag tyckte att det var okej. Plötsligt såg jag att Yana drog iväg i full fart. När det gäller Yana är jag aldrig orolig för hon brukar alltid lyssna så jag ropade till och precis som vanligt stannade hon och sprang till mig istället. Medan Yana var på väg mot mig i full fart så var Lexus på väg i full fart mot vad det nu var som Yana drog mot. Det enda jag var säker på var att det inte var en älg för när älgar springer i skogen så hörs det. Lexus litar jag inte helt på än så när han drog i full fart blev jag lite nervös. Han förvånade mig för när jag ropade på honom så vände han på en gång och kom till mig. Duktiga hundar helt enkelt.

Freyja har det bra och verkar bli lite bortskämd med att få sitta i soffa och sitta i knä. Tre hundar hemma den här helgen hade jag aldrig orkat med så jag är riktigt glad att det gick att ordna hundvakt åt henne. Det ska bli intressant att se om hon har blivit lite rundare under helgen. Att jag anar det beror på att hundvakten tidigare under en helgövning med hemvärnet utsåg Yana till stabschef. Som stabschef så skulle Yana naturligtvis ha en hel del att äta och Yana är inte den som tackar nej till mat. När sambon och Yana kom hem från den övning så var min första reaktion att Yana var fet och efter vägning så visade det sig att hon hade gått upp ett kg. I Freyjas fall skulle en viktökning inte vara negativ för hon är rätt smal.

1 kommentar:

  1. En riktigt härlig uppöevelse är det var gång man får hundarna att göra något som man inte har lyckats lära in till 100%

    SvaraRadera