fredag 26 oktober 2012

Uppdrag leta leksak

Lexus brukar uppskatta att få leta efter leksaker när vi är ute på promenad. Igår satte jag honom på promenaden och gömde en leksak och sen fick han lov att springa och leta. Det visade sig att han inte alls hade lust med det utan skuttade åt motsatta håll och åt rådjursskit. Nu har jag bevisligen inte riktigt lika bra luktsinne så jag hittade inte leksaken. Jag tänkte göra ett nytt försök att hitta den idag men mitt luktsinne hade inte blivit bättre och Lexus hade inga planer på att hjälpa mig. Eller på sätt och vis hjälpte han mig för han sprang runt med en pinne och var nära att fälla mig ett par gånger med pinnen. Om jag hade kravlat runt på knäna hade jag kanske hittat leksaken.
Nu var det en hemmagjord leksak så det var ingen katastrof men lite tråkigt ändå.
Jag fastnade lite framför resterna av den här skylten som visar att det en gång i tiden fanns ett hus på platsen och vilka som bodde där. Tyvärr så är det flera av skyltarna här i Sillerö som har gått sönder och det går inte längre att läsa informationen.
Ett litet djur höll koll på oss men verkade inte tycka att vi var något hot. Det var nog första gången som jag slapp höra en ekorre skrika. Jag vet inte varför men de brukar alltid ge sig ifrån någon form av dödsskrik när jag träffar på dem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar