måndag 8 oktober 2012

Tanken var en vilodag för Yana

Det blev en hel del spårande för Yana igår så tanken var att hon skulle vara hemma idag. Yana var av en annan åsikt. När sambon lämnade Yana för att gå på samlingen som de har varje morgon under jakten började Yana visa sitt missnöje. Under 30 min knatade hon oavbrutet runt inne och gnällde så det slutade med att hon fick följa med på jakten. Av erfarenhet vet jag nämligen att det är något som Yana kan ägna sig åt under många timmar...Nu finns det inga bilder på Yana när hon spårar eftersom jag inte följer med på sånt.
Lexus funderar över något, vad är väldigt svårt att säga. Jag och Lexus lullade runt ovanligt länge idag för jag misstänkte att hundmat från animail skulle dyka upp. Man skulle kunna säga att en av brevbärarna inte är så positiv till att bära hundmat från bilen till vår dörr och jag anade att det var den brevbäraren som jobbade med tanke på att det är älgjakt. Så jag kände att det var lugnast att inte vara hemma. Det handlar inte om många meter som de måste bära maten men det är klart att det är lite tungt.


1 kommentar: