söndag 28 oktober 2012

Hundpromenad

Idag var vi sex personer och elva hundar. Lexus uppförde sig hyfsat men stundtals var han riktigt dryg. När vi träffade på en häst med ryttare trodde jag att han skulle reagera ordentligt. Han har tidigare visat rädsla för hästar. Idag var dock hästar inte läskiga utan han blev mest nyfiken. En barnvagn däremot var livsfarlig för att inte tala om människor som bytte till vinterdäck och hade musik på högt. Nu vet jag att hans reaktion beror på åldern han är i så det bekymrar mig inte men lite drygt är det när han plötsligt hoppar till när man inte är beredd. Promenaden blev lite över en timme och jag kan rekommendera fler att följa med på söndagspromenader för det är trevligt och nyttigt.

2 kommentarer:

  1. Alltid nyttigt med social träning. Och spökåldern är lite trist men något man inte kommer undan när man skaffar hund. Om man nu inte tar en vuxen hund förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, spökåldern är lite dryg men jag är rätt härdad av tidigare hundar och jag vet att det går över. Det gäller att tänka att det bara är en kort tid av hundens liv så blir det lättare

      Radera