onsdag 22 augusti 2012

När man blivit stor är det dags för en stor bädd

När vi skaffade Freyja så köpte jag en plast bädd i en storlek mindre än vad Toker och Yana hade. Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig utan Freyja tog alltid Tokers bädd och Toker knölade ner sig i den mindre bädden. Den mindre bädden har fungerat bra åt Lexus men nu har han blivit för stor så jag beställde en åt honom och idag kom den.
Inte direkt de snyggaste bäddar man kan hitta men väldigt praktiska. Det är bara att slänga i en filt, att tvätta filtarna när de blir skitiga är inte jobbigt och än så har ingen av hundarna lyckats förstöra någon plast bädd. Jag passade även på att beställa ett par andra saker.
Jag har letat lite efter någon lämplig kam till Lexus päls för den jag har är lite för tät. Jag hittade en som verkade vettig och när det kostar 10kr så går det utmärkt att chansa. Det blev även ett par skålar, en klicker och en tovskärare. Nu borde jag ha det som krävs för att sköta Lexus päls på ett vettigt sätt. Jag har en del borstar och annat kvar sedan Leo så det är inte så illa att Lexus inte har blivit borstad eller kammad sedan jag köpte honom. Sakerna kommer från Börjes om någon funderar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar