måndag 19 december 2011

Slumpen eller ödet

Min åsikt har alltid varit att allt som sker händer av någon anledning, Hur det kommer sig att jag bor i en liten by är en kombination av många händelser.
Affären som jag jobbade i när jag bodde i Uppsala skulle upphöra och jag funderade lite över vad jag skulle göra. Efter en del funderande kom jag fram till att det var läge att plugga in gymnasiet. När jag hade kommit så långt i mitt funderande så hade jag valet att bo kvar i Uppsala och plugga på komvux eller flytta. Lite omväxling kände som ett bra alternativ så jag började kolla upp folkhögskolor som man fick ha med sig hund till. På den tiden fick man ha hund på internatet på Malungs folkhögskola så jag sökte dit. Jag kom in på skolan och min plan var hela tiden att bara plugga in behörigheten och sedan flytta tillbaka till Uppsala för att plugga på universitetet. Jag skulle minsann inte bo i en liten by och sen så var det så mycket konstigt folk här. Folket var så insnöade på dalarna och hade inte koll på hur något är i en stad. Sen så var det även det där eviga muttrande om att folk i Stockholm minsann inte skulle fatta beslut som rör dalarna. Till råga på allt så var det även folk som vägrade prata svenska utan de envisades med att prata malungsmål.

Och vad hände sen? Jag träffade min sambo, flyttade hem till honom och nu sitter jag och muttrar om att stockholmarna minsann inte ska fatta beslut om saker här eftersom de inte har någon kunskap om livet här

1 kommentar: